Парламент чи Президент:
хто визначає курс держави?
Чаювання з Миколою Марченком
Говорили про:
Чи є становлення парламентаризму запорукою успішності країни?
Для чого потрібна конституційна реформа?
Як сформувати відповідальну політику через становлення традицій національного парламентаризму?


Чому Доктрина Верховенства парламенту - безальтернативний шлях для України?
Які повноваження слід залишити за Президентом України?
Якою є практика Конституційного Суду Молдови щодо функціонування інституту тимчасового президента?
Хто сьогодні визначає курс держави: парламент чи Президент? У кого – більше впливу і повноважень? Які проблеми це створює? Чому потрібно прийняти нову Конституцію? Відповіді на ці та інші питання шукали під час чаювання з Миколою Марченком, експертом з конституційного та виборчого права Асоціації українських правників.

За словами Миколи Марченка, в сучасній реальності політична влада більшою мірою належить Президенту, аніж парламенту. Фактично, повноваження глави держави значно ширші, ніж це прописано в Конституції. Як наслідок – парламент не може виконувати функцію контролю діяльності Президента.

«Особисто я вважаю, що український парламент має стати центром формування політичного порядку денного, стримувати деякі ініціативи глави держави, бути рупором українського народу. Інакше, є ризик узурпації влади однією особою», - зазначив Микола Марченко.

Саме тому Вільні Люди та Асоціація українських правниківвиступають за прийняття нової Конституції, що має стати справді суспільним договором, прийнятим на всенародному референдумі. Зокрема, необхідно ретельно прописати процедуру імпічменту, чітко окреслити повноваження і розмежування сфер впливу між гілками влади.

Sergiy Parhomenko, директор OPAD - Центр зовнішньополітичних досліджень, відзначив, що влада у державі розподілена таким чином, що «відповідальні всі», а значить – ніхто. «Я підтримую необхідність надання широких повноважень парламенту держави, але в умовах війни, Президент має нести відповідальність саме за зовнішньополітичний курс та оборону держави».
Спікер
Микола Марченко
експерт з конституційного та виборчого права Асоціації українських правників.

Займається науковим дослідженням проблематики правового статусу Президента України, модернізації законодавчого процесу в Україні, реформування Конституційного Суду України та проблематики інституту конституційної скарги, виборчого права.

Веде практичну діяльність у сфері законодавчого процесу та виборчого права. Автор ряду наукових та політичних публікацій.

Громадську діяльність розпочав у 2003 році. У сфері конституційної юриспруденції з 2007 року. З 2014 року професійно займається науковою та викладацькою діяльністю.


ОРГАНІЗАТОРИ
Фундація Вільні Люди
спільно з Асоціацією українських правників